Menu
03 230 03 33

Beter bij je werk

Vormingsactiviteiten die de sociale vaardigheden aanscherpen, gericht op mensen die actief zijn in de zorg en de sociale economie. Bedoeld voor voor social profit organisaties. Begeleid door professionele docenten en trainers.

De vormingsactiviteit heeft telkens een informatief en een interactief gedeelte met oefeningen.

Filter

Zoek in ons aanbod:

Filteren op thema
Filteren op type

Voeg een trefwoord toe om op te filteren

Filteren op pakket

Overzicht

Je zoekt op: Beter bij je werk

Aanstekelijke lachworkshop

Beweging, plezier, ontspanning en vitaliteit. Lachten vermindert stress en ziekteverzuim en werkt verbindend. Lachende werknemers die goed in hun vel zitten zijn productieve werknemers die de organisatie een positieve uitstraling geven.

Assertieve lichaamstaal

Assertiviteit gaat over contact en respect. Anderen ontmoeten betekent contact zoeken, maar ook respect hebben voor grenzen, jouw grenzen en grenzen van de ander. Assertiviteit is je bewust zijn van grenzen en subtiel kunnen reageren als iemand er over gaat.

Denken en doen in diversiteit

Wist je dat Antwerpen intussen meer nationaliteiten heeft dan New York? Hoe we het ook draaien of keren, we leven in een superdiverse samenleving. Het erkennen en benutten van diversiteit kan een absolute meerwaarde zijn.

Duidelijk communiceren

Om goed samen te werken, moet je ook goed met elkaar kunnen communiceren. Soms vind je dat je verkeerd begrepen wordt. Of je krijgt niet gezegd wat je echt bedoelt. In deze workshop krijg je inzicht in waar het mis kan lopen in de communicatie met anderen.

Efficiënt omgaan met informatieoverlast

We moeten goed geïnformeerd en op de hoogte blijven. Kunnen we hier efficiënter mee omgaan? Moeten we alles beantwoorden?

Feedback geven en ontvangen

Feedback is erg verrijkend voor jezelf en de ander. Het geeft je de kans om te groeien. Toch is het niet zo gemakkelijk om kritiek duidelijk en voorzichtig te geven. Ook reageren we niet altijd even gepast op een gekregen opmerking. Ontdek hoe je kritiek op een positieve manier kan geven en ontvangen.

Kom op voor jezelf

Je hoort steeds maar weer: je moet assertief zijn. Iedereen wil graag opkomen voor zichzelf. Maar hoe doe je dat op een fatsoenlijke manier en zonder stress?

Liever positiever - constructief dialogeren

Heb jij een luisterende houding? Kan je empatisch zijn? Hoe reageer je op een negatief bericht? Door jouw manier van communiceren kan je ervoor zorgen dat de ander zich beter voelt.

Ruzies oplossen

Kwaad zijn op iemand, elkaar verwijten maken, ergernissen opkroppen, … Overal waar mensen samen zijn, komen ruzies voor. Daar wordt niemand blij van. Deze workshop helpt je om op een meer ontspannen manier met ruzie en conflicten om te gaan.

Stresshantering

Nagelbijten, hartkloppingen, vermoeidheid. Allemaal tekenen die wijzen op stress. In deze workshop leer je omgaan met gebeurtenissen in het dagelijkse leven die je stress bezorgen. Overwin je stress en geniet van een meer ontspannen leven.

Teamwerk, een illusie?

We leven in een sterk geïndividualiseerde wereld. Op de werkvloer verwachten we echter, ja eisen we zelfs, dat de medewerkers hun neuzen in dezelfde richting steken. De gewone kijk op teamwerk is een illusie die leidt tot conflicten en het niet bereiken van resultaten of doelen.

Vergaderen, pfff!

Vergaderingen verlopen niet altijd hoe we het wensen: ze lopen uit, er wordt te veel afgeweken, er komen geen of onduidelijke beslissingen, … Hoe verloopt een goede vergadering eigenlijk?